2024-03-15 10:33:06

Arrangementskomiteen i Grenland Flyklubb

Kaffe er sentralt på Geiteryggen.

Arrangementskomiteen ble like før jul 2009 opprettet av fire av klubbens medlemmer under navnet Miljøgruppa. Formålet var å prøve å løfte det sosiale i klubben opp på et enda høyere nivå enn tidligere. Arragementskomiteen står nå for arrangementer som Lørdagskaffe, Klubbkveld, Klubbtur, Flyquiz, Flyfest, Julebord og Julegløgg. Her kan du lese litt om hver aktivitet:

Lørdagskaffe
Hver lørdag klokken 11:00 blir det sosial sammenkomst i klubbhuset til Grenland Flyklubb. Velkommen til klubbhuset for en uformell flyprat. Kaffe, pølser og vafler står som regel klart hver eneste gang. Vi har som regel godt med folk i klubben hver helg. Er du nyskjerrig på å ta flysertifikat eller bare vil se hva vi holder på med? Da kan en av disse lørdagene være en perfekt inngangsport til flyverdenen. Ny som gammel, ta turen oppom!

Klubbkveld
Klubbkveldene finner sted første onsdag hver måned. Følg med på nettsidene våre for neste klubbkveld. På hvert møte prøver vi å få tak i en foredragsholder og i tillegg ha et faglig innslag. Kaffe, pølser og vafler blir servert. Det arrangeres klubbkveld fra januar - juni og fra august - desember. Sommerpause i juli.

Klubbtur
Hvert år går flere av våre medlemmer sammen for å finne spennende flydestinasjoner i inn- og utland. Medlemmene leier klubbflyene og reiser avgårde på alt fra flystevner, utstillinger, messer, fly-inn eller reiser til helt vanlige destinasjoner, som for eksempel en storby.

Flyquiz
Her kan du møte opp for å få en hyggelig, og kanskje lærerik kveld! Alt vil være flyrelatert, slik at alle med flyglede vil storkose seg! Parallellt med quiz'n vil det selvsagt være mulighet for å kjøpe noe å dytte inn i munnen og slukke tørsten med. Så finn frem Ray-Ban brillene og bli med på Grenland FlyQuiz du også!

Flyfest
Noen ganger i året steller klubben i stand til en ordentlig Flyfest i lokalene våre. Vi samles over litt drikke og enkel mat/snacks og prater fly ut i de små timer.

Julebord
Klubben prøver hvert år å stelle i stand til et julebord i klubben. Dette er for mange årets høydepunkt på den sosiale fronten i klubben. Vanligvis blir julebordet avholdt i november eller desember.

Julegløgg
Grenland Flyklubb inviterer siste lørdag før jul til skikkelig førjulskos i klubblokalene. Vi stiller med gløgg, pepperkaker, pølser, vafler, brus og kaffe. Med topp julestemning og fyr i peisen er dette en fin måte å ønske hverandre god jul på.

Vennlig hilsen GFKs arrangementskomité

Få deg en prøvetime i et av Grenland Flyklubbs motorfly for kun kroner 2500,-