Litt smånytt fra klubben

LN-LVT'en vår er tilbake for fullt igjen.

Vi gir deg en liten status på flyparken, litt nyheter fra dugnaden og ellers litt generelt smånyhet. Den aller største nyheten er vel kanskje at vi nå har fått solgt vår Piper Cherokee, LN-BDZ. Dermed har vi nå tre trofaste fly igjen.

Flyparken
LVT'en vår har fått ny horisont og fått installert ny retningsgyro på Flyteknisk Notodden, og autopiloten er nå rapportert til å virke som normalt igjen. Hjulkåper (hovedhjul) er funnet og kåpe for hovedhjul ligger på Notodden, men den har fått en liten sprekk. Dette skal repareres ved en passende anledning. Ny ELT er som tidligere nevnt, montert, og er OK.

ASY'en har ny ELT montert og ellers er alt ok.

ACG'en vår er straks ferdig reparert og den ser ifølge ryktene, veldig fin ut! Ny ELT blir også her montert. Vi håper på å ha LN-ACG klar til  1. juni. Det er med andre ord bare å glede seg!

Vårdugnaden
Først av alt vil klubben takke alle som bidro på vårdugnaden for drøyt en uke siden! Det er veldig bra at det fortsatt finnes endel dugnadsånd i klubben. Det var godt fremmøte og mye ble gjennomført av nødvendige ting. Blant annet ser det rundt klubbhuset nå meget bra ut. Klubbhuset har nå også fått "egen" strømmåler.

Likevel gjenstår det endel småting på hangaren som vil bli tatt så snart anledningen byr seg.

Klubbmøter
Vårens siste klubbmøte ble arrangert for siste gang nå i mai og vi må vente helt til mørke høstkvelder før det braker løs igjen! I tillegg har Åge også vårslutt med sine vafler og kaffe i helgene. Likevel så bør det fortsatt være muligheter for mange sosiale stunder på Geiteryggen i sommer!

Ha en fortsatt fin vår!