Jubileumsturen til Seattle og Boeing, endelig påmelding!

Bjørn Olsen har jobbet og stått på for å lage et program for begge kjønn. Han har også nå prøvd å komprimere programmet for fabrikkbesøkene. Det reviderte programmet vil bli sendt alle sammen så fort jeg får det inn fra Bjørn.

Det er også innhentet priser for både reise og hotell. Skal vi reise som ei gruppe, er det ikke mulig å få til priser som en enkelt person kan få til.
Vi har imidlertid fått tilbake mange kommentarer om at dette må håndteres som ei gruppereise, ellers vil man ikke delta.

Vi har fått inn priser på flyreisen både fra KLM, Lufthansa og Iclandair. Iclandair er nok det billigste, men i snitt vil prisene ligge på rundt kr. 6500,- for flybilletten + ca kr 2500,- i avgifter, dvs kr. 9000,- pr person tur/retur. Hotell vil ligge på kr.1000 - kr 1500, pr natt for dobbeltrom. Mat kommer som regel i tillegg, men som regel er frokost inkludert.

Buss vil bli bestilt i forbindelse med fabrikkbesøkene og tur/retur flyplassen, både her hjemme og i Seattle. Foreløpig har vi ikke fått noen pris for bussene.

Når det gjelder hotell, er det selvfølgelig avhengig av hvilke kvalitet vi forlanger. Det er mulig å få både billigere og dyrere overnatting. Vil vi f.eks godta Motel?

Vi må, når setene på flyet er bestilt, betale inn et depositum. Depositumet som innbetales, vil du i prinsippet ikke kunne få tilbake, men siden vi benytter et reisebyrå, vil vi kunne overføre plassen til andre, og du kan få igjen det du har betalt.

Det er mulighet for å reise med gruppen bare den ene veien, men det bettinger at et minimum antall reiser tilbake på den bestemte datoen.

Påmeldingen denne gang må derfor være binnende, skal vi klare å få dette til.

Jeg må derfor få en tilbakemelding innen 14 dager om du ønsker å delta på arrangementet.

Du må også svare på hvilke hotellstandard du ønsker. For gruppen er det viktig at vi tar utgangspunkt i et hotell. Buss til fabrikkbesøkene vil bli satt opp fra dette hotellet.

Dato for avreise: 5/9-2016, mest sannsynlig fra Gardermoen
Dato for Hjemreise: 17/9-2016

Minimum 10 stk må reise tilbake på datoen,17/9 , skal vi få reisebyrået til å arrangere en fellestur.

Det er reisebyrået Bennet/HRG i Porsgrunn som blir benyttet.

Foreløpig har vi 38 personer på lista, men vi sender dette til alle flyklubbens medlemmer slik at flere kan få muligheter til å melde seg på. Det er også noen utenforstående som ønsker å delta. Disse vil bli kontaktet.

Du må svare på følgende:

Areise- og hjemreisedato?
Motell eller Hotell?
Vi velger den overnattingsformen det er flertall for.

Skriftlig svar på mail til undertegnede innen 14 dager!

Ole Jonny Sivertsen