5341963

Nye regler for adgangskort på Geiteryggen

Det er ikke lengre krav om utvidet politiattest for de som søker om adgang til flyside på Skien Lufthavn. De nye kortene vil få endret utseende. De gamle kortene vil fortsatt fungere frem til de må fornyes. Da skal det søkes, på eget iniatativ, om det nye adgangskortet. Airside safety kurset skal fortsatt gjennomføres i regi av klubben for å få utstedt kort. Se vedlagte dokumenter.

Airside safety kurset
Dette kapittelet utgjør ferdselsbestemmelsene for Skien lufthavn. Kapittelet er bygget opp med sikte på å benyttes både overfor Skien lufthavn`s personell og personell ansatt i andre selskaper på lufthavna, også personell som arbeider på lufthavna for en kortere periode.

Med dette for øye er det i dette kapittelet tatt inn en rekke bestemmelser som også finnes i andre deler av lokalt regelverk. Teksten er også litt mer fyldig og muntlig enn i øvrige kapitler. Dette legger bl.a. til rette for at kapittelet kan benyttes i opplæring.

Når man føler man har lest nok på stoffet kontakter man formann i GFK, Johnny Sivertsen på e-post eller mobil 92 03 51 13 og man vil kunne få tatt prøven i regi av GFK.
Hele kapitelet lastes ned i bunn.

Utfylling av søknadsskjema
Last ned og skriv ut søknadsskjema. Fyll ut 6 punkter på skjemaet (merket med piler). Etter dette må formann i klubben underskrive på "Underskrift oppdragsgiver" og "Air side safety kurs dato". Husk og legg ved passfoto. Søknaden leveres til Ola Crantz på Skien Lufthavn eller sendes til Skien Lufthavn AS, Voldsveien 204, 3739 Skien. Merk konvolutten med "Søknad adgangskort".

Forhåndsbetaling og henting av adgangskort
Det kreves nå at ID-kort/adgangskort er forhåndsbetalt, kortene utleveres mot fremvising av kvittering og legitimasjon. Den enkelte søker vil få tilsendt faktura. I den forbindelse er det viktig at søkers adresse fremkommer på søknadsskjema.

Kortene kan hentes ved sikkerhetskontrollen i terminalen, mandag-fredag 08:00-09:00 eller 15:00-20:00. Personer som har søkt om adgangskort vil bli kontaktet via sms, når kortet er ferdig produsert.

Last ned dokumenter:
Søknadsskjema - adgangskort