Dugnaden på hangaren er avlyst!

Hangaren trenger oppussing!

På grunn av svært, svært dårlig oppmøte så må dugnaden på hangaren desverre avlyses til uka. Det er leid inn utstyr og vi har det bare tilgjengelig de tre dagene til uka. Derfor må vi heller satse på å gjøre jobben høsten. Med tanke på at vi er 150 medlemmer i klubben er dette skuffende. Vi prøver igjen senere!

Gammel artikkel:

Vi har behov for noen til å kunne utføre en dugnadsinnsats. I hangaren vår begynner stålkonstruksjonene i taket å flasse så mye at det er et problem, både for flya og hangarkonstruksjonen. Skal dette gjøres noe med, er vi avhengig av at det blir gjort mens det er varmt i været.
Vi har fått inn svært få påmeldinger.
Meld dere på til Ole Jonny, slik at det ikke må avlyses!

Alle vet at når høsten kommer, rekker vi nesten ikke å snu oss før høstværet setter inn. Det er derfor viktig at vi prøver å få gjort jobben før sommerferien.

For at vi ikke skal ødelegge helger for medlemmene og familien, planlegger vi dugnaden på vanlige hverdager. Vi setter av 3 dager til jobben. Det blir sikkert behov for hjelp hele dagen, så det er en stor fordel om noen også har mulighet til å stille opp i vanlig arbeidstid. Dagene vi setter av er mandag 20/6, tirsdag 21/6 og onsdag 22/6. Gi en tilbakemelding til meg så raskt du kan om når du kan stille opp. Gi også beskjed når på dagen du kan stille, enten formiddag, ettermiddag eller kveld. En fordel om du kan gi meg klokkeslettet du kan stille opp. Vi regner med å holde på fra kl 0800 om morgenen til kl 2200 om kvelden.

Vi har vært så heldige å få låne sandblåseutstyr og sprøytelakkeringsutstyr via Steinar Kaalstad. En fordel om noen før har brukt slikt utstyr. Men det er ikke vanskeligere enn at alle kan lære det der og da. Det er viktig at konstruksjonene blir sandblåst og lakkert før de igjen får sjansen til å korrodere. Vi har behov for folk både til sandblåsing, rydding og lakkering og andre gjøremål under prosessen. Når det gjelder mat, kan vi jo gjøre en spleis på for eksempel å kjøpe inn pitza og drikke.

Håper at så mange som mulig har muligheter til å stille opp. Gi meg en tilbakemelding så fort du kan på mail. Vi har ikke mer tid enn nødvendig for å planlegge arbeidet.

Ole Jonny
Grenland flyklubb