GFKs årlige reisekonkurranse: Ut på tur!

Grenland Flyklubbs årlige flyreisekonkurranse for GFKs flygere. "Ut på tur" er konkurransen som enkelt og greit går ut på å reise til flest mulige flyplasser i inn og utland. Konkurransen pågår fra og med 1. mars til og med 31. oktober. Vi belønner vinneren med diplom, heder og ære, samt to gratis flytimer med ett av klubbens fly. Fortløpende oppdaterte "resultatlister" vil ligge på våre hjemmesider.

Reglene er enkle:
  • Alle medlemmer i Grenland Flyklubb kan delta
  • For å få godkjent poeng, må turene utføres med Grenland Flyklubbs fly (mikro eller motor)
  • Du må selv være fartøysjef på turen
  • Elever som flyr solo får registrert sine turer
  • Instruktører får IKKE registrert sine turer når de flyr som instruktør.
  • Brannvakt/SAR/Ferry/Test/Teknisk -flyging vil IKKE bli godkjent
  • Fullstopp landinger eller avganger på flyplasser teller
  • Man får kun poeng for flyplassen og nasjonen en gang per sesong
  • Geiteryggen, og Norge som nasjon gir ikke poeng
  • Godkjente flyplasser er plasser enten med egen ICAO-kode, plasser oppført i AIP eller Jeppesen VFR manual, plasser oppført på ICAO kart 1:500 000 og M517 1:250 000 kart, eller andre "publiserte" flyplasser. I utlandet vil flyplasser bli vurdert i hvert enkelt tilfelle.
  • Man får poengbonus for 10, 25, 50, 75 og 100 passerte timer på klubbens fly
  • Ved lik poengsum så teller totalt antall flyplasser besøkt, deretter antall timer fløyet på klubbens fly innenfor konkurranseperioden.

• For å delta, send inn dine besøkte flyplasser til utpatur@grenlandflyklubb.no etterhvert som du flyr turene dine. Du trenger ikke skrive noe mer enn navnet på den besøkte flyplassen.

• Etterhvert som du passerer 10, 25, 50, 75 eller 100 timer totaltid, så melder du også dette på samme e-post adresse. Din totaltid trenger ikke å være i forbindelse med turer til flyplasser. Man får poeng for alle sine timer. Mao. 1 time med landingsrunder teller like mye som 1 time flyging til Kjeller.

Det går helt fint å ettersende besøkte flyplasser og totaltid fra tidligere turer som blir gjort mellom 1. mars og 31. oktober, hvis man ønsker å bli med etter at konkurransen har startet. Det finnes ingen formell påmelding utover det at man selv sender inn flyplassbesøk og totaltid. Siste frist for å melde inn flyplasser og timer er 31. oktober.

Poengskalaen er som følger:
Flyplasser
  5 poeng - besøk på flyplass i Telemark
10 poeng - besøk på flyplass i Aust Agder - Vestfold
15 poeng - besøk på flyplass i Vest Agder - Buskerud - Østfold - Oslo - Akershus
20 poeng - besøk på flyplass i Rogaland - Hordaland - Oppland - Hedmark
25 poeng - besøk på flyplass i Sogn og Fjordane - Møre og Romsdal - Sør-Trøndelag
30 poeng - besøk på flyplass i Nord-Trøndelag - Nordland
40 poeng - besøk på flyplass i Troms - Finnmark

Nasjoner
20 poeng - for hver nasjon man lander i (Norge teller ikke)

Flyplasser i utlandet
20 poeng - besøk på flyplass i Skandinavia (Sverige, Danmark)
40 poeng - besøk på flyplass i resten av utlandet

Flystevner, fly-inn, åpen dag
10 poeng - besøk på flystevner, fly-inn og åpen dag med klubbfly

Flyseminar, flykurs, flykonkurranser
15 poeng - besøk på diverse aktiviteter med klubbfly (krever deltagelse)

Timebonus
20 poeng - ved passerte 10 timer
50 poeng - ved passerte 25 timer
100 poeng - ved passerte 50 timer
150 poeng - ved passerte 75 timer
200 poeng - ved passerte 100 timer

Resultatliste 2014: Ut på tur!
Resultatliste (konkurransen pågår fra og med 1. mars og til og med 31. oktober)
Oppdatert: 1. mars 2014
1. -
2. -