Grenland Flyklubb
Voldsvegen 204,
3739 Skien
Telefon: 35 54 59 35
E-post: post@
grenlandflyklubb.no
Org.nr. 993543381
http://www.grenlandflyklubb.no/gif/t.gif
http://www.grenlandflyklubb.no/gif/t.gif
GFK © 2008 - 2017

Sideoppslag:
Idag
Igår
Siste uke
Denne måned
Totalt

30
826
8150
21068
2606003
Siden sist oppdatert:
2017-10-29 19:04:11

Site powered by

Sniggabo CMS v.3.15



 
Støtt Grenland Flyklubb når du spiller hos Norsk Tipping! Skriv ut dette skjemaet og ta det med til din tippekomisjonær.
 
Eller send SMS med kodeord: GRASROTANDELEN 993543381 til 2020




Logg inn: Bruker id: Passord: Hjelp!

Velkommen til mikroflygruppa i Grenland Flyklubb


Mikroflyging er i prinsippet slik flyging pionerene praktiserte det i flygingens barndom. Her er det selve flyturen over landskapet, nytelsen av den ubetalelige utsikten og friheten som er hele poenget. Grenland Flyklubb har sin egen mikrogruppe der du kan ta mikroflysertifikatet og etterhvert leie mikrofly til selvkostpris. Vi forklarer deg hvordan du går frem for å oppfylle drømmen din!

Hva er mikroflyging? | Bli mikroflyger | Lyst på prøvetime? | Kontakt oss |
Mikroflyene våre | Historien om oss | Bli medlem | Filer og dokumenter |

Statusoppdatering på mikroflyet vårt




Vi lovet å komme med opplysninger når vi visste mer om A22 og startproblemene. Ole Jonny har nettopp kommet hjem fra messa i Friedrichshafen, hvor de har snakket både med motorprodusenten og leverandøren her i Norge.

De har ikke hatt problemer med de andre maskinene de har levert, merkelig nok. Men alle er vel enige om at det er bensinen i forgasserene som koker når maskinen står etter en flytur.

Leverandøren vil, så snart delene kommer til landet, montere varmeskjold under forgasserene. I tillegg skal vi benytte 98 oktan i stedet for 95 oktan. Vi kan også benytte flybensin, men da må motoroljen skiftes hver 25 time. Det er en fordel med flybensinen, som har et vesentlig høyere kokepunkt en 95 oktan bilbensin.

Det er også noen andre negative tendenser med 95 oktan, spesielt hos Statoil, som blander sprit i bensinen. Dette tærer bl.a på pakninger i maskinen.

Vi har allikevel, etter diskusjon med div. parter, bestemt at maskinen kan flys, men man må være klar over at den kan være vondt å starte etter en flytur før den er blitt kald.

Husk starteren har begrensninger på hvor intens den kan brukes. Restriksjonene står i sjekklisten.

Rune vil instruere også i påsken. Bare ring han for å avtale timer. Tlf til Rune: 95994542
 
Dersom dere benytter flybensin, kan dere inntil vi har ordnet en konto for LN-YYR, låne bensinkortet i en av våre andre maskiner. Men da må dere legge igjen en beskjed til Einar Fagerjord at dette er gjort.

Beklager trøbbelet!

God påske til alle sammen!




Skriv en kommentar til denne artikkelen:
Navn:  *
Kommentar:  *
Kode:  *
 
Kommentarer:



Hver høst starter klubben teoriundervisning til privatflygersertifikatet. Du kan likevel starte den praktiske flygingen når du selv vil. Ta kontakt!
Les mer »



Få deg en prøvetime i et av Grenland Flyklubbs motorfly for kun kroner 1950,-
Mer info her »



Hos oss kan du begynne flygingen på mikrofly når som helst på året.
Ta kontakt!
Mer info her »




Nov

23

Hver lørdag - Lørdagskaffe



Operativ info ENSN
Skien flyplass
Geiteryggen




Kraftig vind
Regn, 3 °C
Flau vind, 1.5 m/s fra Sør.
2.1 mm nedbør.
Regn

Vanskelige kjøreforhold
Regn, 8 °C
Lett bris, 4.9 m/s fra Sør.
2.1 mm nedbør.
Regn

» Gå til YR.no


Tekst og bilder © Grenland Flyklubb 2008 - 2017 - Site powered by Sniggabo CMS v. 3.15