5341965

Klubbkveld onsdag 19. januar kl 18:00

Flykaptein Stein Magne Lian ( kjent fra Kato Air dramaet) kommer til oss og vil fortelle om denne dramatiske opplevelsen og gi oss et innblikk i hvordan de kjempet for å få igjen kontrollen over flyet før de traff bakken. Stein er nå ansatt i Helitrans og flyr fra Geiteryggen.

Han er godkjent kontrollant for tilsynet (FE(A) ST/PC SEP(land); Language Proficiency Assessor )

Han vil etter at han har gitt oss en uforglemmelig gjenfortelling av denne grufulle og utrulige opplevelsen, gjennomgå hvilke krav som stilles og hvordan gjennomføringen av prøven i språkferdighet utføres. Som kjent er vi pålagt å gjennomføre denne prøven i løpet av april. Som dere ser av rettighetene hans, er han også en person vi kan dra stor nytte av.

Hvis tiden strekker til har han også sagt seg villig til å foreta test av noen av de som måtte ønske den, samme kveld. Testen tar ca. 30 min. pr. mann.

Flykaptein Sven Hermansen( Norwegian ) har også denne rettighet til å utføre språktest, og vil så sant han får anledning, også være tilstede. Kanskje kan vi få til et samarbeid mellom disse to slik at alle får muligheten til å gjennomføre denne testen før fristen går ut.

Dette er det første medlemsmøte i 2011 og styret håper så mange som mulig har anledning til å komme, og miljøgruppa disker trofast opp med pølser, vafler og kaffe m.m.

Vel møtt til en hyggelig kveld!
Vennlig hilsen formannen.