Skal du bli pilot?

Grenland Flyklubb ønsker velkommen til informasjonskveld om hva som skal til for å ta «flylappen» i de forskjellige klasser av småfly Torsdag 15 september kl 18:00. Kommer du?

Er du en av de som kikker opp hver gang det kommer et fly over og drømmer om at det var du som satt ved spakene? Grenland Flyklubb gjør denne drømmen til virkelighet for deg hvis du ønsker det. Vi har ledig kapasitet på våre flyskoler med rettigheter til å utdanne piloter på småfly til sertifikattype PPL-A opp til max avgangsvekt på 5700 kg, LAPL-A med max avgangsvekt opp til 2000 kg og Sportsflylisens med max avgangsvekt opp til 472,5 kg (600 kg i løpet av høsten)

Høres dette spennende ut så må du gjerne ta en tur opp til Geiteryggen denne kvelden for å få informasjon om de forskjellige klassene.

Litt om oss: Vi har tilholdssted på Geiteryggen ved siden av terminalbygningen med Norges fineste klubbhus og er ca 140 medlemmer. Vi har et godt og sikkert miljø der medlemmet står i fokus og vi jobber kontinuerlig med flysikkerhet og miljø. Vi har 4 flotte fly innenfor de klassene vi tilbyr utdanning i og disse er til utleie for medlemmene til kostpris når du har lappen intakt.

Litt om deg: Du må ha normal helse og ikke noen sykdommer som kan påvirke din evne til å føre et fly eller noen sykdommer som gjør at du ikke tåler normale høyder. Vi pleier å si at har du legeattest for bil så er det ikke noe problem å få legeattest for fly. Dette stemmer i de fleste tilfeller.

Så er det viktigste kriteriet at du er genuint interessert i fly og luftsport og at du har anledning til å ofre noe tid og penger på denne hobbyen.

Vi oppfordrer også jenter/damer til å besøke oss denne kvelden da denne sporten aldeles ikke er forbeholdt menn. Vi har plass til alle som ønsker å drive med noe som gir utfordringer og glede.

Håper vi ser nettopp deg på Geiteryggen den 15. og at du kan være med på en liten gjennomgang av hva som kreves av både deg og oss. Du får selvfølgelig se på flyene våre og kan avtale tid for en demonstrasjonstur med instruktør hvis du ønsker det. Da kan du fly flyet selv og forsøke å manøvrere og se om dette kan være noe for deg.

Håper vi ser nettopp deg!

Hilsen Leder`n.