2024-04-23 22:28:52

Det åpnes for demo og rundturer igjen.

Fra og med 10 juli åpnes det på nytt for demoflyging og rundflyging i våre fly. Alle som har bestilt tur vil bli kontaktet og nye turer vil bli booket.
Ta kontakt igjen hvis dere ønsker å gi en tur i gave eller bare ønsker en rundtur. Demonstrasjonsturer for folk som vurderer å ta sertifikat åpnes det også for.
Les videre for mer informasjon.

Smittevernregler for rundturer/demoflyging ved Grenland Flyklubb:

Styret i Grenland FK er ansvarlig for at all flyging kan utføres på en smittevern-faglig forsvarlig måte. Det er derfor etablert lokale bestemmelser som elever/passasjerer og instruktører/piloter må følge for at våre aktiviteter ikke skal bidra til smittespredning.

Endringer fom.19.06.20

Det åpnes for kompisflyging (kun medlemmer) fra og med 19.06 hvis det benyttes egne headset.

Endringer fom.10.07.20

Etter nye anbefalinger fra myndighetene den siste tiden løses det opp for demoflyginger og rundturer for utenforstående (ikke medlemmer) fra og med 10 juli. Det skal i utgangspunktet kun være én passasjer utenom FSJ. FSJ avgjør selv om flere passasjerer skal kunne tas med. FSJ kan også pålegge bruk av munnbind. Klubben har godkjente munnbind til salgs, og dette vil evt. bli en tilleggskostnad for passasjer(er).

Passasjer(-er) skal bekrefte at de ikke er syke og heller ikke har symptomer på luftveisinfeksjon eller annen forkjølelse. Navn på passasjer(-er) skal registreres i mwl (kommentarfelt) for hver enkelt tur.

Klubbens headset kan benyttes av passasjerer. Headset skal nummereres og det skal føres liste med dato for når hvert headset har vært brukt. Headset skal desinfiseres FØR og ETTER bruk. Både headset og liste oppbevares ved skap i undervisningsrom. Det skal gå minimum 4 dager mellom hver gang ett enkelt headset benyttes.

Passasjerer (ikke medlemmer) skal benytte inngang ved kjøreport og har kun tilgang til klubbhus ved nødvendig toalettbesøk. Det skal da benyttes antibac før og etter. Unødvendig opphold i klubbhus skal unngås.

Før oppstart skal det skal benyttes antibac i flyet. Ellers skal retningslinjer gitt av FSJ følges

09.07.20.

Ivar Moland