2024-04-10 20:42:28

Tur med Tønsberg Flyveklubb 11. oktober

Melding fra Tønsberg Flyveklubb: Tønsberg Flyveklubb har som tradisjon å arrangere fellesturer for piloter, elever og evt. andre utenfor flymiljøet (dersom det er plass) en eller flere ganger i året. Dette kaller vi for "Sexy Legs" - nettopp fordi vi skulle fly seks legs på en dag. Vi har etterhvert funnet ut at det kan bli litt mye på en dag, men navnet klinger så bra!

I mai hadde vi også en Sexy Legs tur, med et mål om å få se blomstringen i Hardanger. Ruten var ENJB -> ENBM -> ENSD -> ENDI -> ENJB. Det ble ikke så mye blomster å se grunnet skyer, men vi dro på en kjempefin og lærerik tur med både on-top og dalflyvning til noen fantastiske plasser i vær hvor kanskje ikke alle hadde dratt på tur alene. Vi var hele seks fly med på turen, representert av fire flyklubber.

Nå har vi planlagt årets andre tur, og denne gangen er det Sverige og Danmark som står for tur. Ruten er foreløpig ENJB -> ESGE (Borås) -> EKSS (Samsø) -> EKYT (Aalborg) -> ENJB (via svenskekysten oppover). Vi ser for oss en hyggelig tur til nabolandene, og ikke minst lærerikt for de som ikke er vant til å fly over landegrensa.

Datoen er satt til lørdag 11. oktober. Siden dette er litt utpå høsten og været ikke bestandig er slik vi ønsker, så ser vi også på noen alternative turer i en annen retning. Men dersom været tillater det, så blir det uansett en tur i en eller annen retning den lørdagen.

Vi har et Facebook-event for turen som vi kommer til å oppdatere med informasjon. Lenke: https://www.facebook.com/events/699950523430755/
Meld dere inn i eventet og følg med hva som skjer!

Dere er hjertelig velkommen til å bli med oss på denne turen. Jo flere vi er, jo morsommere blir det. Dere får også selv bestemme om dere vil være med på hele eller deler av ruten, selvfølgelig. Vi flyr ikke formasjon, så alle må sende inn sine egne reiseplaner.

Dersom dere har spørsmål eller ønsker å melde dere på, send meg en mail på m@thias.no.

Ellers er dere også hjertelig velkommen til å besøke oss på Jarlsberg Flyplass! Vi har klubbkvelder med skrytevafler og kaffe hver onsdag fra kl 18:00. Det er også alltid folk på Jarlsberg i helgene, så dere må gjerne komme en tur med fly :-) Det eneste dere trenger er en PPR - den får dere på telefon 9400 8400.

Mathias Nilsen
Tønsberg Flyveklubb