Hjelp til brukere av siden vår

Sidene er tilnærmet klare!

Det har den siste tiden blitt gjort mange forandringer på siden vår. Nå er første utgave i utgangspunktet ferdig og nye forandringer blir lagt på is en periode slik at brukere av siden skal kunne bli kjent med siden først. Det er også på sin plass med er artikkel som hjelper brukere av siden med selve bruken av siden.

For det første så har endel ting blitt flyttet over i lukkede medlemssider. Grunnen til dette er først og fremst for å kunne beskytte ting som allmennheten ikke har noe nytte av men også for å beskytte konfidensiell info.

En annen grunn er at førstesiden nå er mest tilrettelagt for potensielle nye medlemmer og flygere. Dette er innhold som selvsagt stort sett er i veien for oss medlemmer. Derfor fjernes endel av disse "rekrutterings effektene" på siden, når man logger inn på medlemssidene.

Hva skjer?  "boksen" på høyresiden av siden er det ikke mulig å trykke på linkene for å lese mer av hva som skjer på den aktuelle aktiviteten før man har logget seg inn. Da aktiveres linkene.

Metar, Flyvær Geiteryggen, Dagens bookinger og GFK diskusjonsforum er alle "bokser" som dukker opp på høyresiden av nettsiden når man logger inn. Når man ikke har logget inn så dukker ikke disse opp.

Når man logger inn så kommer man inn på førstesiden av medlemssidene. På denne forsiden så vil det først dukke opp endel "medlemssnyheter". Disse medlemssnyhetene er nyheter som er spesielt ment for medlemmer og vises kun når man er logget inn. Under disse medlemssnyhetene dukker de "vanlige" nyhetene opp. Dette er de nyhetene som vanligvis vises på førstesiden for ikke-medlemmer som ikke er logget inn.

Dette betyr at medlemmer som logger inn, får både vanlige nyheter og medlemssnyheter samlet sammen på et sted. Derfor er det viktig å logge seg inn!

Det ligger også endel andre menyer på medlemssiden. Disse ligger øverst under toppbildet.
Merk! Under Ressurser ligger det flere undermenyer!

Det viktigste i det hele, er at folk trykker seg rundt og blir kjent med siden!

Hjelp med innlogging og passord:
Kun medlemmer i Grenland Flyklubb har tilgang til Medlemssidene.
Styret i Grenland Flyklubb har i tillegg tilgang til "Styrets side".

For å logge inn, bruk samme bruker id og passord som brukes til KDS-systemet for booking av fly.
Brukernavn for å komme inn er NAK nummer som finnes på medlemskort
Personlig kode er pilotnummer (dvs. de siste 4 sifrene i regnskaps kontonummer i GFK)
Har du mistet passordet? Send en E-post til Grenland Flyklubb her: grenfk(at)online.no

Har du ikke passord fra før, ta kontakt!
ALLE medlemmer i Grenland Flyklubb har rett til tilgang til medlemssidene.

Skal man bruke diskusjonsforumet på siden, så må man registrere seg som bruker separat. Dette gjøres enkelt inne på forumet. Etter registreringen sendes en e-post automatisk av forumet til Grenland Flyklubb. Når denne er godkjent av klubben er forumkontoen opprettet.

Spørsmål og kommentarer til siden kan legges ut på kommentarene under denne artikkel.